Fagskolen åpnet med bom!

Fagskolen i Agder åpnet formelt sitt nye bygg torsdag 15. september sammen med det beste Agder har å by på!

Programmet ble startet av fire gutter fra Bom-bom patruljen på UiA. Fra 2. etasje trommet de seg ned til scenen, der Fylkesordfører Arne Thommasen formelt åpnet bygget med hjelp av roboten «Trevår». Sammen med vår rektor Gunnbjørg Engehagen, ble bygget formelt overrekt fra byggherre til Fagskolen i Agder. Deretter løftet Statsforvalter Gina Lund blikket på hva fagskolen vil bety for regionen og nasjonen og styreleder Aase Hobbesland trakk frem skolens historiske linjer og mulighetene som ligger fremover.

Gjennom fagskolens nylagede filmer, fikk alle inviterte gjester se hvordan studenter, lærere og undervisning skjer på skolen. De besøkende fikk demonstrert utstyr, laboratorier og ulike former for undervisning i skolens lokaler. Lea Solfjeld fra Dalske Vgs imponerte publikum med sin fantastiske stemme og gitar. Anne Klepsland Simonsen fra NHO og Dagfinn Svanø fra LO svarte på hva dette bygget, i kompetansebyen Grimstad, vil bety for studenter, lærere og regionen. Tidligere student og studentrådsleder Vetle Morales Ree fortalte godt om livet som student ved Fagskolen i Agder og berømmet skolen for tilpasningsdyktighet, motivasjon og oppfølging av studenter.

Ordfører Beate Skretting ønsket Fagskolen i Agder velkommen til byen og Gøril Hanaas fra UiA ønsket oss velkommen i nabolaget – mulighetene som ligger rundt campus er store!

Utdanningsdirektør Arly Hauge avsluttet åpningsprogrammet og berømmet jobben som var gjort og motiverte til arbeid fremover. Åpningen ble godt geleidet av fagskolens egen lærer, Ove Morten Austdal. Det hele ble avsluttet ved at alle gjester, studenter og lærere fikk servert nydelig fingermat fra skolens egen kantine.