Karrieredagen onsdag 6. mars

Bedrifter og studenter møtes.

Vi gjør oss klar til karrieredagen hos Fagskolen i Agder!

Mange bedrifter (se oversikten nedenfor) har meldt seg på for å møte studentene våre fra studiene; Elkraft,  Automatisering, Maskinteknikk, Mekatronikk, Bygg og BIM konstruksjon.

Messen er åpen mellom klokka 11.30-15.00.

Flere bedrifter presenterer seg på storskjermen i amfiet og / eller via en utvidet bedriftspresentasjon i auditoriet.

Det er fremdeles mulig å melde på din bedrift ved å fylle ut skjemaet helt nederst på siden.

Karrieredag
Klokkeslett Aktivitet
11.30 - 15.00 Stand/aktivitet i messeområdet.
12.00 - 13.00 Velkommen. 3 minutters bedriftspresentasjoner i amfiet.
13.00 - 14.00 Utvidet bedriftspresentasjon for utvalgte bedrifter i auditoriet.
14.00 - 15.00 Speeddating, mulighet for personlige samtaler.

plakat for karrieredagen 6. mars - Klikk for stort bilde

Deltakende bedrifter:

Agder Gruppen
Agder Gruppen er en totalleverandør til anleggsbransjen og har på kort tid vokst til å bli en stor og seriøs aktør med avdelinger i Kristiansand, Flekkefjord, Sandnes, Førde, Fauske, Bergen, Drammen, Larvik og Oslo. Selskapet er godkjent maskinbygger med egen produktportefølje samt avdelinger innenfor teknisk, elektro og mekanikk, og er i førersetet innen utvikling og forbedring av tunnel- og anleggsutstyr til vårt segment. Agder Gruppen har ca. 280 medarbeidere, og omsatte i 2022 for NOK 1,6 milliard. Konsernet har kunder over hele verden og er i sterk vekst.

Arendal kommune
Kommunalteknikk

Caverion
Totalteknisk leverandør. Vi leverer smarte, energieffektive og grønne bygg hvor folk trives. Vi er fagfolk som alltid leverer høyeste kvalitet – uavhengig om vi bygger nytt, rehabiliterer, utfører serviceoppdrag eller drifter eksisterende bygg.

Contur AS
Contur er spesialister på konstruksjoner knyttet til bruer, energi- og industrianlegg og betongarbeid på anleggsprosjekter og større bygg- og næringsområder.

Glitre nett
Glitre Nett er Norges neststørste nettselskap med nærmere 320.000 kunder både i Agder og Buskerud. Med mer enn 30.000 km strømnett, 12.000 nettstasjoner og over 350 dedikerte medarbeidere sørger vi for at samfunnet fungerer - i dag og i fremtiden. Et stabilt og godt strømnett er kritisk for å lykkes med vekst i våre regioner, elektrifisering av samfunnet og det grønne skiftet. Derfor skal vi de neste 10 årene investere nærmere 20 milliarder i videre utvikling av strømnettet. Til dette vil vi trenge enda flere flinke folk.

HMH
HMH is a premier drilling solutions provider - delivering a broad portfolio of products and services that are designed to be the safest and most efficient in the industry.

Kitron
Kitron er Norges ledende elektronikkprodusent. I konsernet er vi over 3000 ansatte og i Kitron AS i Arendal er vi rundt 500 ansatte på 2 lokasjoner og er en av de største industribedriftene øst i Agder. Kitron tilbyr sine kunder kunnskap og ressurser på områdene utvikling, industrialisering, produksjon, logistikk, reparasjoner og service.

Morrow Batteries
Morrow starter i 2024 vår første fabrikk som skal lage grønne batterier, i årene som kommer vil vi ønske å ansette mange dyktige fagarbeidere innenfor flere felt.

We power the industri that powers the world!

Otera Traftec
Traftec er Norges ledende elektroentreprenør innen utvikling, drift og vedlikehold av elektroteknisk infrastruktur og belysning langs veier og i tunneler. Traftec har erfaring med å levere store og komplekse elektriske infrastrukturprosjekter både på vei og til jernbane, vi har bred geografisk dekning og prosjekter gjennomføres over hele landet.

Tratec Solutions
Tratec Solutions er en ledende leverandør innen transportsystemer for bulkmaterialer, bagasje- og posthåndtering, automatisering og robotisering av industrianlegg. Vi holder til i moderne lokaler på Nodeland utenfor Kristiansand.

UiA Campus Grimstad
UiA Campus Grimstad er en del av Universitetet i Agder og ligger i tilknytning til Sørlandets Teknologipark i Grimstad. Her finner du omtrent 3500 studenter fordelt på alle seks fakulteter og Avdeling for lærerutdanning. Hoveddelen av studentene i Grimstad tar studier innenfor teknologifag. Dette inkluderer ingeniørstudier og andre teknologirelaterte disipliner.

Å Energi Vannkraft
Vi i Å Energi skal øke produksjonen av fornybar energi, levere den effektivt gjennom nettet og ta den ut i nye og spennende markedstjenester. Bli med oss på vår reise mens vi utvikler virksomheten i Norge, Norden og Europa.

3B Fibreglass
3B-Fibreglass Norway AS er Nordens eneste produsent av glassfiber. 3B-Fibreglass konsernet har 3 fabrikker, og fabrikken i Norge lokalisert på Birkeland i Aust-Agder. Bedriften er del av Eyde-klyngen som har status som NCE.  Norwegian Center of Expertise, og hvor de ledende prosessindustribedriftene på Sørlandet inngår som kjernemedlemmer. Fabrikken har 210 ansatte og produserer hvert år > 45 000 tonn med glassfiber for videre foredling og bruk særlig i vindindustrien (70%) og bilindustrien (20%). 1 av 3 vindmølleblader i Europa blir i dag tilvirket med vår glassfiber. Over 95 prosent av ferdigvarene eksporteres, og dette gjør oss til en av Norges 10 største fornybareksportører. Våre hovedmarkeder er Tyskland og andre EU-land.

Det er fremdeles mulig å melde på din bedrift ved å fylle ut skjemaet:

Meld på deres bedrift i skjemaet under