BIM konstruksjon

Opplæring i BIM-konstruksjon på fagskolen gir deg en solid forståelse og praktisk erfaring med bygningsinformasjonsmodellering (BIM).

Du vil lære å bruke avansert programvare for å designe, visualisere og analysere byggkonstruksjoner i en virtuell 3D-modell.

Gjennom studiet vil du lære hvordan du kan optimalisere prosjekteringsprosessen og samarbeide effektivt med ulike fagdisipliner. Du vil også lære å bruke BIM-modeller for å koordinere byggearbeidene, og dermed redusere risikoen for feil og forsinkelser på byggeplassen.

Med opplæring i BIM-konstruksjon vil du ha en solid kompetanse som er etterspurt i byggebransjen i dag.

BIM student - Klikk for stort bilde

John Ola Myklebust - BIM-student ved Fagskolen i Agder

"Jeg begynte på BIM-studiet for å blant annet lære meg bedre og mer effektiv samhandling mellom kunde og håndverkere."

Møt flere BIM-studenter

Søknadsfrist 15.april

• Oppstart høst 2024
  • 60 studiepoeng