Elkraft

Næringsliv, industri og samfunn har behov for elektroteknikere/ingeniører!

Elkraftstudiet gir deg nettopp den kompetansen som er etterspurt. Som elektrotekniker/ingeniør arbeider du med å designe, lede og forestå bygging, drift og vedlikehold av elektriske og automatiserte systemer i alle typer virksomheter.  Studiet gir deg også teorien som kreves for autorisasjon som elektroinstallatør og ekominstallatør.​​​​​

Nytt av året: Universitetet i Agder og Fagskolen i Agder går sammen om et nytt tilbud hvor studenten i løpet av fire år vil få vitnemål fra teknisk fagskole og en bachelorgrad innen fornybar energi fra UiA.  Søk opptak på Elkraft hos Fagskolen i Agder innen 15.april. Ved tildelt studieplass vil du få valget om å velge ordinær fagskoleutdanning eller 2+2 Elkraft. Klikk for å lese mer om studietilbudet.

Søknadsfrist 15.april

• Oppstart høst 2024
  • 120 studiepoeng
  • Undervisningsspråk norsk