Innhold og læringsformer
- Realfaglige redskap som matematikk og fysikk
- Yrkesrettet kommunikasjon på norsk og engelsk
- Energi og miljø i bygg
- Byggesaken – for tekniske installasjoner
- Ledelse-, økonomi og markedsføring
- Elektro og automatisering
- Varmepumpesystemer
- LAB-arbeid
- VVS-prosjektering
- Hovedprosjekt (relevante prosjekteringsoppdrag)
Studiet er basert på aktiv læring, dvs. at studenten må delta i læringsprosessen med egne arbeider, oppgaveløsninger samt laboratoriearbeid i kombinasjon med vanlig klasseromsundervisning og veiledning. Vi benytter i stor grad bransjerelatert IKT i undervisningen og er til enhver tid oppdaterte på elektroniske hjelpemidler (Smartboard, beregningsprogrammer og DAK).
I en del av prosjekteringstemaene brukes BIM/DAK integrert i undervisningen slik at modelleringsprogrammene (REVIT, Magicad og Autocad) blir naturlig for studentene å bruke som verktøy i disse temaene. Dette gjør våre studenter spesielt attraktive i VVS-bransjen.
Skolen benytter its learning som digital læringsplattform. Vi arbeider både individuelt og gruppevis. Ved fagskolen i Agder får studentene svært god oppfølging gjennom hele utdanningsløpet. Skolen har for det meste fast ansatte faglærere som vil være tilgjengelige for veiledning også utenfor timeplanfestet tid.